Przyjrzyjmy się zatem potencjałowi naszej sceny medialnej.
Media systemowe, od lat młotkujące czytelników jednostronnością i propagandą.
Najpotężniejsza Gruba Berta, to Agora ze sztandarową Gazetą Wyborczą(sprzedaż w ogółem w sierpniu br. 153 541 tys. egz.- gazeta mocno opiniotwórcza) , bezpłatnym dziennikiem Metro(średni jednorazowy nakład w sierpniu br. 176 697 egz.), Radiem TOK FM, Radiem Złote Przeboje, agencją bilbordową AMS.
Miejsce drugie, ale szalenie istotne ze względu na zasięg i popularność czytelniczą, koncerny niemieckie. Dziennik Fakt(sprzedaż ogółem w sierpniu br. 301 172 egz. - największy dziennik w Polsce), oraz 90 procent rynku dzienników lokalnych w całej Polsce - zgroza!
Dalej - nieprzychylny, a pod rządami T. Lisa wściekle nienawistny, również niemiecki, Newsweek (sprzedaż ogółem w lipcu br. - 118 326 egz.).
Dalej tygodnik dla emerytowanych PZPRowców, Polityka (sprzedaż ogółem w lipcu br. 114 340 egz.)
Całość dopełnia TVP, Polsat i TVN, że o topowych portalach internetowych, sączących jad w sposób mniej lub bardziej zawoalowany nie wspomnę (np. gazeta.pl, onet czy wirtualna polska).
Nie zapominajmy o zasięgu prasowym antyklerykalnej Angory, tygodnika firmowanego przez dawnych esbeków i J. Urbana (ogólna sprzedaż w lipcu br. 294 031 egz.).
Tak w wielkim skrócie wyglądają szeregi, szykującego się do frontalnego ataku, zranionego i wściekłego agresora.
Jakimi siłami dysponuje obrona?
Media niezależne i antysalonnowe.
Tygodniki, W Sieci (średnia nakład w lipcu br.74 682 egz.), Do Rzeczy(średni nakład w lipcu br. 59 772 egz.), Gazeta Polska (średni nakład w lipcu br. 34 210 egz.) dla pełności dodajmy jeszcze Gościa Niedzielnego, czyli od lat najlepiej sprzedający się tygodnik, zaznaczając jednak jego względną apolityczność (średni nakład w lipcu br. 123 908 egz.).
Marnie to wygląda, zestawiając szable najeźdźców i obrońców kiepsko! Pocieszać się można jedynie tym, że aby skutecznie skruszyć obronę, napastnik musi być co najmniej dwa razy liczebniejszy, a przy dużej determinacji obrońców nawet trzy!!! Na mury, na szańce, na reduty, NA BARYKADY! Łatwo się mówi, gorzej wojuje. Jeśli nowy rząd będzi potrafił umiejętnie grać, to niektórych harcowników można zneutralizować, szczególnie dotyczy to TVP, co do innych, marne szanse.
http://niezalezna.pl/72192-wyborcza-jak-platforma-traca-poparcie-i-czytelnikow-babole-ciagle-te-same
Wszystkie dane dotyczące wyników sprzedaży prasy, uzyskałem z poniższego źródła:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz